søndag 21. desember 2008

Særemne: Knut Hamsun


Jeg var i lang tid veldig usikker på hvordan jeg skulle klare å gjennomføre særemne, for da det var tid for å velge tema hadde jeg enda ikke helt blitt enig med meg selv om hva jeg ville skrive om. Ettersom vi måtte levere inn tema på slutten av den dagen, hadde jeg ikke noe annet valg enn å skrive ned det første som kom inn i hodet mitt; lese Victoria (1898), Sult (1890) og Pan (1917) av Knut Hamsun. Jeg tenkte da ikke over at dette var noe som kom til å bli fryktelig tungt, bare at det var en fordel at vi i 10.klasse hadde lest "Victoria" og sett filmen basert på romanen "Sult". Jeg forstod jo snart at dette ikke kom til å gå, og prøvde å finne meg en ny forfatter jeg kunne ha om i særemne. Jeg mislyktes i dette, og bestemte meg for å heller sammenligne boken "Sult" med filmen laget av den.

kilder:

http://flickr.com/photos/retrogerd/1241547244/

Ingen kommentarer: